AKCE a kreativy 🚀

aneb co vše od vás budeme potřebovat

Bannery - Přelepky - Videa

A't už plánujete jednodenní hurá akci nebo akční nabídku rozložíte do více dnů, kreativa bude hrát klíčovou roli. Dobře udělaná reklama dokáže výsledky výrazně nakopnout, zatímco špatně odkomunikovaná nabídka v kreativě zase akci náležitě zabít. U akčních kampaní je potřeba myslet na to, že na první dobrou musí být vidět nejen produkt ale i akční nabídka 😊

Základem je nabídka... sezóna... následuje relevantnost

U kreativ rozlišujeme, zda se jedná o obecnou reklamu produktu, nebo o akční reklamy, které mají zákazníka popostrčit k tomu nakoupit "právě teď". Více o jednotlivých formátech najdete v článku níže.

Obecné kreativy

Dlouhodobá propagace vašich best-sellerů, novinek, top produktů, top kategorií i samotné home page webu.

Na Facebooku si vytváříme poptávku od 0. Tedy ukazujeme uživateli produkty, nad kterými zatím vůbec nepřemýšlel, že by ho mohly zajímat. Aby výkonnostní reklama fungovala, je potřeba v banneru odkomunikovat produkt/y co nejlépe. Produkt musí být hezky vidět a ideálně zabírat co největší plochu z celého banneru. Pokud banner obsahuje text, měly by heslovitě zaznít ty nejdůležitější věci, nikoliv obecná omáčka.

1. Klasický single image banner s textem

Nejčastější a i v roce 2022 stále jeden z nejvýkonnějších formátů reklamy na Facebooku. Na první dobrou ukazuje PRODUKT. V textu pak komunikuje TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ: jméno, top vlastnosti produktu nebo služeb eshopu, výhodná balení...

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Text musí být dobře čitelný a neměl by zastiňovat hlavní část produktu.
  • V textu komunikujeme klíčový argument, nikoliv klišé omáčku, která zákazníkovi nic neřekne.
  • Banner může obsahovat i CTA tlačítko.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

2. Lifestyle fotka

Banner vytvořený z "obyčejné" fotky, na které ukazujeme, jak produkt reálně vypadá: v ruce, na postavě, v prostředí... Může obsahovat logo, nenápadný text, popř. ukazovat samotnou fotku bez ničeho. Dobře funguje u produktů, u kterých není potřeba vysvětlovat funkce (např. oblečení, nábytek...). Na první dobrou nevypadá jako klasický prodejní banner. Uživatelé ho vnímají méně jako reklamu.

Jak na to?

  • Produkt musí zabírat ideálně co největší plochu banneru.
  • Mini produkt někde v rohu banneru zasazený do krásného prostředí nebude fungovat.
  • Fotka by měla být kvalitní, ostrá. Může obsahovat logo, méně výrazný text.
  • S dražšími produkty platí, že kvalita a prémiovost by měla být z banneru "cítit". Čím dražší produkt, tím lépe musí být nafocený - špatné světlo, neostrost, ošklivě složený produkt na fotce, špatný úhel... Pokud produkt na fotkách "neodpovídá ceně", po prokliku zákazníka nemile překvapíme a výsledkem bude jeho odchod z webu.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

3. Autentické fotky z mobilu

Fotky a videa pořízené na kvalitních telefonech od vašich zákazníků či přímo z vlastní produkce jsou jedním z posledních trendů na sociálních médiích, do kterých přesouváme rozpočty. Na první dobrou nevypadají jako klasická profi / vyumělkovaná reklama, ale možná právě díky tomu dělají obrovská čísla. Ukazují jak produkt reálně vypadá v praxi, popř. demonstrují jeho funkci.

Výhodou je minimální náročnost na produkci po technické i časové stránce. Některé z našich nejúspěšnějších reklam byly vytvořeny během pár minut.

Do reklamy lze dát samotnou fotku, popřípadě ji použít jako základ pro single image banner, kam přidáte logo, text či další elementy.

Jak na to?

  • Fotka pořízená klientem nebo od samotných zákazníků.
  • Demonstruje produkt/y vyfocené (naaranžované) samostatně, během používání na postavě, v ruce, při výrobě, apod.
  • Platí zde to stejné co u bannerů: produkt musí zabírat co největší plochu banneru. Fotka by i přes produkci "v domácích podmínkách" měla být kvalitní a ostrá.

4. Koláže fotek (či kombinace fotek a videa)

Banner poskládaný z několika fotek, či fotek a videa. Výhodou je, že v jedné reklamě ukáže více produktů nebo variant produktu. Zvýšíme tak šanci, že se na první dojem trefíme alespoň jednou fotkou do vkusu zákazníka.

Jak na to?

  • Ideální na představení více produktů z kategorie, 1 produkt v několika barevných variantách, 1 produkt z více úhlů, 1 produkt a jeho různé funkce, apod.
  • Ideální na představení např. výhodné sady či balíčku, kdy každá carouselová karta představí jeden produkt z balíčku.
  • Může být kompletně bez textu, popř. odkomunikovat vlastnosti produktu i akční nabídku.
  • Produkt na každé fotce musí zabírat co největší plochu fotky použité do koláže - jinak nebude vidět.
  • TIP: Nepřehánět počet fotek - myslet na to, že se zákazník dívá z malé obrazovky telefonu.
  • TIP: Možnost několik fotek nakombinovat s videem. Finální vizuál se bude hýbat a upoutá pozornost.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

5. Sada bannerů pro carouselový storytelling

Manuální carousel poskládaný ze čtvercových fotek a bannerů. Ukáže více produktů v hezčím prostředí než jsou generované reklamy z katalogu, popřípadě lépe představí funkci a různorodé využití vybraného produktu.

Jak na to?

  • Čtvercové bannery poskládané do carouselu. Z lifestylových fotek, popř. klasických single image bannerů. Možnost nakombinovat i se čtvercovým videem.
  • Další formát, jak odkomunikovat více produktů z kategorie, 1 produkt v několika barevných variantách, 1 produkt z více úhlů, 1 produkt a jeho funkce, apod.
  • Možnosti: ruční carousel z výběru top fotek, bannery s textem komunikujícím TOP vlastnosti produktu, bannery v kombinaci s videem.
  • Produkty na bannerech musí zabírat co největší plochu, text by měl heslovitě komunikovat klíčové vlastnosti.
  • TIP: Doporučujeme otestovat kombinaci bannerů / fotek a úvodního "zoom" videa, které přibližuje produkt.

Ukázky

6. Review bannery

Single image bannery komunikující referenci zákazníka, popř. ukazující stav "PŘED a PO" použití produktu. Tento formát je vhodný jak do akvizice, tak do remarketingu. Typicky když potřebujete zákazníkům produkt vysvětlit přímo v banneru co možná nejjednodušeji nebo předat zkušenosti zákazníků a díky tomu budovat u uživatele důvěru.

Jak na to?

  • Může být ve formátu "profi" klasického single image banneru. Použitelné jsou ale i autentické fotky (a videa) s přidanou referencí od zákazníka. Ať už se jedná o natvrdo přidaný text grafikem, či reálný screenshot hodnocení / komentáře zákazníka.
  • INFO: S fotkami "PŘED A PO" jsme v reklamách opatrní. Historicky Facebook reklamy tohoto typu zamítal (typicky u produktů a služeb v oblasti hubnutí a zdraví), poslední měsíce je ale v této oblasti benevolentnější a většinově s reklamami problém nemáme.

7. Facebook post: Galerie s označením produktů

Na první dobrou nevypadá jako typická reklama. Jedná se o facebookový příspěvěk - galerii fotek, který vytváříte na své Facebookové stránce a my ho následně promujeme.

Jak na to?

  • Reklama ve formátu "Galerie" poskládaná z několika fotek a s označenými produkty z katalogu.
  • Neobsahuje call to action tlačítko, tedy vypadá méně jako reklama.
  • Vhodné pro představení více produktů, či jednoho produktů z více úhlů, či v různých barevných variantách.

Vytvoření postu

Vytvoříte klasický post na své Facebookové stránce:

1. Nahrajte a vyberte fotky do příspěvku.

2. Přidejte text k celému postu a relevantní URL vedoucí (produkt / kategorie / homepage)

3. Označte produkty z katalogu. Důležité: u malých produtků neumisťujte tagování přímo na produkt (tagovací lišta produkt na fotce zastíní a nejde vidět). Tagování umístěte někam mimo produkt, např. do rohu fotky.

4. Doplňte text ke všem samostatným fotkám. Můžete zkopírovat hlavní text postu, popřípadě si s příspěvkem opravdu vyhrát a přidat individuální text a URL ke každé samostatné fotce.

8. Referenční post

Vyzvěte své zákazníky k hodnocení vašich produktů do komentáře přímo v reklamě. Tuto reklamu nejdříve cílíme na remarketingová publika - zákazníky. Jakmile ale posbírá dobré interakce, použijeme ji do akvizice nových zákazníků. Je to jen další způsob, jak vaši značku uživatelům lépe představit. Reálné komentáře-reference zvyšují důvěryhodnost ve vaše produkty a dokážou přesvědčit k nákupu i toho největšího "pochybovače" 🙃

Jak na to?

  • Čtvercový single image banner, který vyzývá k interakci do komentáře. Může být poskládaný z několika fotek, či jen jedné fotky s textem.
  • TIP: Vyzvěte zákazníka pouze k jedné věci (akci) - např. napište nám, jak jste byli spokojeni. Čím více to budete komplikovat (např. napište nám co jste si koupili + jak jste byli spokojeni + pošlete fotku), tím větší šance je, že požadovanou akci zákazník nedokončí.

Ukázky:

9. Remarketingová sekvence

Reklama zacílená na remarketingová publika, která více komunikuje příběh vaší značky, vaši filozofii, popř. podrobněji představuje vaše produkty. Jedná se spíše o doplněk vaší remarketingové (i brandové) komunikace a nelze od tohoto očekávat, že by vám to okamžitě vystřelilo výsledky.

Jak na to?

  • Může to být klasický single image banner s textem, fotka pouze s logem, popř. video.
  • Velmi důležitý je zde text, skrze který se zákazníkovi snažíte předat nějaké hodnotné info.
  • TIP na téma: Kreativitě se meze nekladou, nicméně často zde pracujeme s příběhem značky, s filozofií a hodnotami značky, s ukázkou z výroby produktů, s recenzemi zákazníků, atd.

Ukázky:

Akční kreativy

Propagace dlouhodobých i časově omezených akčních nabídek.

Abychom z vašich akcí mohli vymáčknout maximum, je potřeba zapomenout na decentní brandové kampaně a nabídku co nejlépe a opravdu výrazně odkomunikovat v kreativách. Akční bannery musí co nejvíce ukázat produkt/y, zároveň odkomunikovat samotnou akci (výše slevy, slevový kód, dárek zdarma...) a datum ukončení.

U větších akcí spouštíme i tzv. lastcall kreativy na poslední den akce. Ty výrazně komunikují poslední možnost nákupu (Už jen dnes, DNES DO 23:59 h, Pouze dnes, Do dnešní půlnoci...).

1. Akční banner

Ať už se u akčního banneru rozhodnete pro formát klasického single image banneru s textem, koláž nebo jiný formát, platí zde úplně to stejné co u bannerů pro dlouhodobou propagaci:

1. Produkt/y zabírá ideálně co největší plochu banneru.

2. Fotka (ať už profi či pořízená na mobilní telefon) je kvalitní a ostrá.

2. Text musí být dobře čitelný a neměl by zastiňovat hlavní část produktu.

Jak by měl akční banner vypadat?

  • Může být vytvořen z jedné fotky (profi i autentické) či z vícero fotek jako koláž.
  • V bannerech ukazujeme to co je v akci, ideálně bestsellery ze zboží, na které akční nabídka platí.
  • Akci komunikujeme nějakou výraznou barvou, aby ji zákazník při scrollování opravdu nepřehlédnul.
  • V textu ❗VÝRAZNĚ a heslovitě❗ komunikujeme akční nabídku a její časové omezení (pokud máme blízké datum ukončení). Malý text někde v rohu zákazník přehlédne.
  • V bannerech naopak nekomunikujeme veškeré podmínky akce - k tomu je určená landing page / web, popřípadě podmínky přidáme až na konec textu reklamy. Pokud bude banner obsahovat více textu než produktů, zákazníka buď otrávíme, nebo přehlédne produkty, kterými ho chceme oslovit.
  • TIP: Pokud máme plošnou akci na celý eshop / kategorii produktů, doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme obecně "líbivé produkty".

2. Akční lastcall banner

Běží vám akce a blížíte se k jejímu konci. Máte tak poslední příležitost oslovit nové uživatele i doklepnout potenciální zájemce o vaše produkty z předchozích dnů.

Poslední den akce je klíčový. U větších akcí tedy na poslední den/dny nastavujeme reklamy, které komunikují poslední možnost nákupu. Vytvoříme tak "hype" ze kterého pro vás dokážeme z propagace vymáčknout opravdu maximum.

Vizuál:

  • Lastcall banner je postavený na stejných principech jako AKČNÍ BANNER (přidat proklik) s výjimkou toho, že komunikuje poslední den akce:

    "Už jen dnes, DNES DO 23:59h, Pouze dnes, Do dnešní půlnoci, Dnes končíme", apod.

  • TIP: Na lastcall můžete připravit nové bannery. Doporučujeme všat také vzít dosud nejúspěšnější banner, malinko pozměnit barvy (textu komunikující akci / tlačítka) a přidat info o posledním dni akce.

 

Další články

Přelepky

💰 V tomto článku projdeme nejčastější formáty bannerů. Na příkladech si ukážeme kreativy pro dlouhodobou i akční propagaci.

Videa

💰 Generované reklamy dělají v mnoha účtech dlouhodobě ta největší čísla.
Ukážeme si, jak vypadají přelepky pro katalogové reklamy.

AKCE 🚀 a kreativy

💰 V tomto článku projdeme nejčastější formáty bannerů. Na příkladech si ukážeme kreativy pro dlouhodobou i akční propagaci.