Bannery od A do Z

Jak dostat z bannerů na Googlu a Skliku maximum

Vše, co potřebujete vědět, abyste z obsahových reklam v Google Ads a Skliku vytěžili maximum.

Kreativa je alfou a omegou úspěchu vašich reklam. Pokud zákazníka na první dobrou nezaujme, jde dál bez toho, aniž by se zajímal o text nebo call to action samotné reklamy. Pokud ho osloví, pokračuje ve čtení reklamních textů, nebo rovnou klikne na reklamu a pokračuje na landing page vašeho webu, kde už je to na vás, aby nákup dokončil 😊

CO JE VLASTNĚ OBSAHOVÁ SÍŤ? 

Obsahová síť je skupina tisíců webů, které buďto patří pod Google či Seznam, nebo těmto službám poskytly prostor pro reklamní účely. Vaše reklamy se mohou objevit například na webu Seznam.cz, Sport.cz, Sauto.cz, Novinky.cz, YouTube.com či Gmail.com.

V obsahové síti se zobrazují bannery na základě toho, jak kampaň nastavíme. Můžeme zahrnout uživatele, kteří již na našem webu už byli, vybrat nové cílení s konkrétními zájmy, nebo třeba zahrnout vyhledávací dotazy.

U kreativ rozlišujeme, zda se jedná o obecnou reklamu produktu, nebo o akční reklamy, které mají zákazníka popostrčit k tomu nakoupit "právě teď". Více o jednotlivých formátech najdete v článku níže.

Rychlý přístup

Reklamy v Google Ads

Skládá se z kombinací obrázků, loga, titulků, popisků a názvu vaší firmy. Google automaticky přizpůsobuje velikost, formát a celkový vzhled reklamy, aby co nejlépe zapadla do dostupného reklamního prostoru.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Banner nesmí obsahovat text, výzvu k akci (CTA tlačítko) ani logo.
  • V reklamě můžeme nastavit barvu a znění CTA tlačítka. Znění lze vybrat pouze z možností, které Google nabízí (Kupujte nyní, Přejít na web, Zobrazit více...)
  • K čistému banneru se zvlášť přidává textace. Google v reklamách bude testovat různé varianty:
  • Max. 5 krátkých titulků do 30 znaků
  • Jednoho dlouhého titulku do 90 znaků
  • Max. 5 popisků do 90 znaků
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Na Facebooku si vytváříme poptávku od 0. Tedy ukazujeme uživateli produkty, nad kterými zatím vůbec nepřemýšlel, že by ho mohly zajímat. Aby výkonnostní reklama fungovala, je potřeba v banneru odkomunikovat produkt/y co nejlépe. Produkt musí být hezky vidět a ideálně zabírat co největší plochu z celého banneru. Pokud banner obsahuje text, měly by heslovitě zaznít ty nejdůležitější věci, nikoliv obecná omáčka.

Reklamy v Google Ads

1. RESPONZIVNÍ OBSAHOVÁ REKLAMA

Skládá se z kombinací obrázků, loga, titulků, popisků a názvu vaší firmy. Google automaticky přizpůsobuje velikost, formát a celkový vzhled reklamy, aby co nejlépe zapadla do dostupného reklamního prostoru.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Banner nesmí obsahovat text, výzvu k akci (CTA tlačítko) ani logo.
  • V reklamě můžeme nastavit barvu a znění CTA tlačítka. Znění lze vybrat pouze z možností, které Google nabízí (Kupujte nyní, Přejít na web, Zobrazit více...)
  • K čistému banneru se zvlášť přidává textace. Google v reklamách bude testovat různé varianty:
  • Max. 5 krátkých titulků do 30 znaků
  • Jednoho dlouhého titulku do 90 znaků
  • Max. 5 popisků do 90 znaků
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Ukázky

2. STATICKÁ OBSAHOVÁ REKLAMA

Jde o statický obrázek ve formátu JPG, PNG nebo animovaný GIF. Do statických bannerů doporučujeme umístit text, logovýzvu k akci (CTA tlačítko), podobně jako to znáte z Facebooku. 

 

Google ve svých doporučeních upřednostňuje responzivní obsahovou reklamu, která dle Google zaznamenala nárůst konverzí v průměru o 90 % oproti statickým obsahovým reklamám. Nicméně i tak lze se statickou reklamou na Google pracovat.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Text musí být dobře čitelný a neměl by zastiňovat hlavní část produktu.
  • V textu komunikujeme klíčový argument, nikoliv klišé omáčku, která zákazníkovi nic neřekne.
  • Banner může obsahovat i CTA tlačítko.
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Ukázky

3. DEMAND GEN REKLAMA

Objevuje se na třech hlavních místech v rámci Google: v záložce Objevit, na YouTube (v pravém sloupci na domovské stránce a na stránce s výsledky hledání), a v Gmailu (v záložkách "Propagace" a "Sociální sítě"). Využívají kombinaci obrázků, log, titulků a popisků.

 

Demand Gen reklamu lze vytvořit buďto jako reklamu s jedním obrázkem (one picture), interaktivní posuvnou reklamu s více obrázky vedle sebe (carousel) nebo videem.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
    Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Banner může obsahovat krátký a viditelný text (můžeme zvolit i varinatu zcela čisté fotky bez textu). Doporučujeme otestovat vždy obě varianty. Maximálně 20 bannerů na 1 reklamu, čím více, tím lépe.
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí.
  • Textace se přidává zvlášť, max. 5 nadpisů do 40 znaků, max. 5 popisků do 90 znaků
  • Carousel vyžaduje 2-10 bannerů (karet)
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Ukázky

Reklamy v Skliku

1. KOMBINOVANÁ REKLAMA

Banner, který automaticky přizpůsobuje velikost, formát a celkový vzhled reklamy, aby co nejlépe zapadla do dostupného reklamního prostoru a maximalizoval se její výkon. Může se zobrazit čistě ve formě obrázku, stručné textové reklamy nebo kombinace obrázku a textu.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Banner nesmí obsahovat text, CTA tlačítko ani logo.
  • Může se vybrat hlavní a doplňková barva reklamy. Hlavní rámuje textaci reklamy, doplňkovou se zobrazuje nadpis.
  • K čistému banneru se zvlášť přidává textace:
    • 1x krátký titulek do 25 znaků,
    • 1x dlouhý titulek do 90 znaků,
    • 1x popisek do 90 znaků.
    • Vždy se zobrazí buď krátký, nebo dlouhý titulek. Popisek se nemusí zobrazit vždy, záleží na formátu reklamy
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí.
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Ukázky

2. STATICKÝ BANNER 

Statický obrázek ve formátu JPG, PNG nebo animovaný GIF. Doporučujeme do bannerů umístit text, logoCTA tlačítko.

Jak na to?

  • Bannery lze vytvořit z hezkých life-style fotek nebo produktovek (produkt vyfocený na neutrálním pozadí).
  • Samotný produkt by měl být vyfocen co nejkvalitněji, ostře, bez přesvícených částí atp.
  • Produkt by měl být v banneru dobře vidět - v podstatě se dá říci, že čím větší plochu v banneru zabírá, tím lépe.
  • Text musí být dobře čitelný a neměl by zastiňovat hlavní část produktu.
  • V textu komunikujeme klíčový argument, nikoliv klišé omáčku, která zákazníkovi nic neřekne.
  • Reklama je vhodná pro dlouhodobou propagaci i k propagaci akcí
  • TIP: U bannerů vedoucích na homepage / kategorii produktů doporučujeme v bannerech ukazovat bestsellery - záruka toho, že ukazujeme "líbivé produkty".

Ukázky

3. BRANDING

Reklama ve formátu branding v Skliku je speciální typ reklamy, který je určený pro zvýšení povědomí o vaší značce, představení nových produktů či zvýšení dosahu marketingových kampaní.

Jak na to?

  • Banner se skládá z viditelného prostoru, kde musí být hlavní sdělení, a s doplňkového prostoru, který dotváří celý formát.
    Pozor na ochrannou zónu, která musí být dodržená.
  • Grafika musí zabírat celý prostor formátu. I tu část, která bude překryta obsahem webu.
  • Text nesmí zabírat více než polovinu viditelné plochy grafiky. V textu komunikujeme klíčový argument, nikoliv klišé omáčku, která zákazníkovi nic neřekne.
  • Text musí být dobře čitelný a nesmí zastiňovat hlavní část produktu.
  • Na tomto odkaze si můžete zkontrolovat, zda půjde vidět celé hlavní sdělení vaší reklamy.

TIP:

  • Již jsme o tom psali výše, ale je stěžejní, aby byly cílené produkt/y na banneru vyobrazeny co nejkvalitněji a zabíraly co největší plochu. Nenechte je v banneru "ztratit".
  • Testování, testování a znovu testování: Reakce na reklamy se v čase může měnit v závislosti na různých faktorech. Je proto klíčové pravidelně testovat nejen nové kreativy a reklamní texty, ale i typy obsahových reklam proti sobě a zjišťovat, co u vašeho projektu funguje a co ne.

UKÁZKY

Níže je několik ukázek z praxe, které splňují obecně platná pravidla a podporují tím jejich výkon.

 

1. Po stranách dole CTA 

2. USPčka a hlavní sdělení nad tím (identické obě strany z hlediska sdělení), logo brandu pod CTA
3. Stejné sdělení používat i nahoře (tam jen počítat, že při scrollolování se skrývá a není vidět).

 

SPRÁVNĚ

✅ Ukázka brandingu - Komerční banka

✅ Ukázka brandingu - T-mobile

✅ Ukázka brandingu - Alza

ŠPATNĚ

❌ Ukázka brandingu - Rauch 

❌ Ukázka brandingu - Škoda

❌ Ukázka brandingu - Dr. Max

❌ Ukázka brandingu - XXXLutz

Další články

nebo se vraťte na
hlavní stranu

V tomto článku se podíváme na rozměry PPC bannerů. Uvnitř najdete primární rozměry pro PPC reklamy, které jsme pro vás nachystali formou přehledných tabulek.
V tomto článku si ukážeme formáty videí. Mrkneme na videa z profi produkce, krátké animace i na autentická videa natočená "v domácích podmínkách".
Aneb co všechno od vás na další AKCI budeme potřebovat, abychom maximalizovali její potenciál. Koukneme na bannery, videa i akční přelepky. Neopomeneme ani úpravy na webu.
Generované reklamy dělají v mnoha účtech dlouhodobě ta největší čísla. V tomto článku si ukážeme, jak vypadají přelepky pro katalogové reklamy.

V případě jakýchkoliv dotazů se prosím obraťte přímo na svého specialistu v Asaně.